Thursday, July 8, 2010

korg ingat amik budak skola sng ke?

banyak pengalaman yg boleh dikongsi bersama apabila waktu cuti penulis fokus kepada aktiviti mengambil dan menghantar budak sekolah rendah sahaja.

zaman aku sekolah.

dlm poket aku plg up pun mesti ade dlm singgit saje,mase tu nak mkn nasi ayam kat kantin mmg mimpi.apekan pula nak beli mainan tora2 kat kedai makcik dpn skola tu.

anak sedara aku sekolah.
3 ringgit! wtf.hari2 die pegy beli buku colour2 kartun tu.colour nye tak juge.abes beli buku tu die gy layan ais krim paddle pop smpi agak2 baju puteh die da lencun bru die stop.

zaman aku sekolah.
aku nie dulu juara men pangkah gasing.so dlm poket aku standby gasing jela.agak2 ade pencabar dan rasa diri tercabar gua set tempat ajak setelkan masalah.

budak skrg sekolah.

bunyi2 je loceng sekolah suma syok je layan game boy kuar dari poket.dunia dah maju,restoran mamak ali maju pun da makin besar.

zaman aku sekolah.

aku pikul beg skola bukan main berat.selamat beg aku ade gamba power rangers,rasa cam bertenaga sket.

anak sedara aku sekolah.

beg sorong,ada roda,warne pink. membe2 die sume layan beg warne pink gak smpi kdg2 aku musykil mne satu bdak nie.ssh gle nak detect.fuck!



*sbb benda nie hari2 aku kene gagahkan kaki ke hulu ke hilir cari budak sorg nie.

1 comment:

Anonymous said...

comell =)