Thursday, July 29, 2010

pekan kuale,jasamu takkan ku lupa

ptg nie mungkin hari2 terakhir bagiku berjoggin di pekan kuale,sudah pasti lepas nie dah takde lagi kelihatan kelibat aksi cik moi berlari,tuan haji bersama dunhill merah kesayanggannya ,dan juga apek2 bagan bersama anjing2 peliharannya di kala waktu ptg.

suasana di padang balapan pekan kuale hari nie agak murung,takde pun kelibat aksi anak2 muda melayu berjonggin spt hari2 sblmnya. nak dijadikan cerita bole dikatakan hampir 90% pengunjung pekan kuale pd petang nie berasal dari kaum india dan cina belaka.saki bakinya gua tak dpt detect kaum apa? kalo x yunani mesti amerika!

gua ttp rileks,gua syak ptg nie mesti ade rusuhan nak pukul gua ramai2 psal kes hari tu gua curi buah limau kat tokong tepi jalan tu. gua mmg x gentar pun sbb rekod2 lama gua dah membuktikan gua otai kat pekan kuale nie.baik bunuh cikgu mahupun membunuh binatang itu semua kerja gua waktu2 dahulu.

gua gagahkan diri...

gua:cik moi! apa psai manyak india ini hali? ada sambut itu patung ka?
cik moi: haiya handsome! ini hali kan khamis.lu tara ingat ka?
gua: apesal lak ngan hari khamis cik moi?
cik moi: itu melayu suma myk pigi surau baca yassin.

gua senyap,buat2 sakit perut..

No comments: