Saturday, May 22, 2010

cheritta dari medan 2

seperti biase setelah berjaya tidur utk satu hari suntuk,gua akan bangun sbb pening.perkara pertama yg gua buat mesti duduk mencangkung kat dpn halaman rumah gua,sambil pki short pendek kotak2 gua angkat kat bundle 2 tahun lalu,usya2 awek medan tgh tunggu angkutan kota ,sambil kedua jari gua memegang sebatang rokok marlboro merah:D

Hari nie gua rasa amat berbeda dgn hari2 sebelumnya....

tekak gua semacam rasa nak mkn masakan ala kemelayuan sket.maklumlah,msuk hari nie je da msuk 6 bulan gua x pulang ke tanah air.Lu org paham2 la,betapa rindu nye gua nak makan telur bungkus ngan sup kosong kat kedai AWE sebelah taman perumahan gua tu.Ditambah dengan ajakan2 sinis dari kawan2 gua di tanah air meminta2 gua pulang semakin menambahkan kesedihan gua.

tuk2 tuk2 tuk2

halamak azan maghrib da start bunyi,bertempiaran anak2 gaul medan lari meninggalkan port2 lepak diorg,x kurangnya dengan perangai2 dak2 yg sgt jahanam yg masih lepak tanpa menghiraukan azan berkumandang.Lek je gua nmpk diorg layan gam tepi jalan,mmg lu org RASTA abes la,hati kecil gua berdetik.

abes solat gua terus start moto gua dengan membe kesayangan gua menuju rumah makan NUFA.kedai nie mmg dikenali la dikalangan dak2 malaysia,sbb menu yg disediakan mmg hampir2 same ngan kedai2 makan kat mysia.Kalo korg nak taw kat cnie la satu2 nya tempat korg bole dpt mkn daging burger keluaran ramlee.haa amat rare bukan.dgr cter pun dulu tokenye pnah jd kuli batak gak kat mysia.biasela da lame kerja kat tanah air org,curi ilmu tu alah bisa tegal biase la kan:D

sretttttt......

dtg sorg cewek cun nak amik menu gua.gua rileks je,buat muka macho,
tp membe gua da excited da,nmpk tersenyum2 sinis wat2 gaye nak ngorat.pergh!
gua belek2 menu,gua nmpk satu menu menarik,nasi goreng amerika,15 ribu sahaja...
tanpa segan silu gua terus order sbb mse tu mmg da lapar tahan gaban daa.
membe gua yg bujet2 macho nak ngorat awek indon tu tadi dengan slumber ckp..
"gua x biase la mkn mende murah2 nie"
perghh agak gempak ayat die kan,so gua senyap jela tgk die nak order ape...

tunggu punya tunggu..

"Kak NASI GORENG BELACAN ADE X"

beb lu mmg org mysia sejati la sampai mne2 pun cari belacan

hahahaha,sumpah lawak!

No comments: