Friday, May 7, 2010

from pendang to kota bharu


from pendang to kota bharu :D
cheritta chinta tentang si dia
kisah sadis lagi menyayat hati seorang insan bernama wanita
tanggal kejadian:5.05.10(rabu)
lokasi penceritaan:rumah makan fakultas kedokteran
waktu kejadian:sekitar jam 10.15 sblum praktikum bermula.

keadaan hingar bingar hampir berlaku rusuhan.pakcik tua dengan berkopiah puteh sdg rileks mengira duit di sudut kedai sambil dlm pikiran membayangkan pergi ke tanah suci makkah.makcik tua berbaju kuning sdg capek terduduk sambil melihat botol2 aqua yg belum tersusun sempurna.suara riuh-rendah pelajar2 kedokteran terus memecahkan suara hening pagi.angin bertiup agak2 sepoi bahase
,daun2 melambai2 menandakan dengan tangan terbuka menerima kedatangan pelajar2 ini.mat yie bukan nama sebenar sedang sedap menginhalasi dan mengexpirasi sbtg rokok kratek puteh berjalurkan emas di pangkalnya. mamalin bukan nama sebenar sdg sibuk mengisi lembar2 kerja praktikum,dan seorang lelaki kacak sedang rileks di bangku sambil matanya meliar melihat keadaan sekeliling.
Tup Tap,Tup Tap,terdengar suara langakahan seorang gadis! jejaka kacak ini seraya memanggil,oi lepak dulu,hang kabut2 nak pi mana,(agak kekedahan di situ).meh la pekena teh es tea nie dulu,sedaq lain mace ni,bukan basi basi.(teh es tea/mndy/manis dingan/teh dingin).

Gadis misteri:amboi,amboi,amboi,hang ckp loghat hawat cam siam,geli aku dengak weyh.hang tak da pa2 ka nie,dok sdap jah goyang kaki.
Lelaki kacak:lek la ,hang kabut2 watpa,lama lagi kot praktikum
Gadis misteri:actually(tiba2 die pki english) u taw la i kan,i x ley la duk sini,u pun taw perasaan i selama ini.i da x bole duk sini,i x nak tgk mke die,hati i nie,u taw jela,PECAH,RANAH. hahahah BENCI!BENCI!BENCI!
Lelaki kacak:dengan rileks dia menenagkan keadaan.Hawat hang ni,lek2 la,cuba hang ceritak sket apa yang dalam hati ini.agak bengang,eyh bingung la ak.
Gadis misteri:eyh malu la i,(sambil buat mke panda die,kahkahkahkah)
Lelaki kacak:hahaah.hang rileks2,cuba hang cita slow2,hang tarik nafas dalam nisbah 3:1 (INHALASI DAN EXHALASI).Hang cita apa jadi,hang pun taw,aku nie x ley suspen2 nie,lagi2 ada org memainkan perasaan memba kesayangan gua nie.kalo x pecah muka diak,alamat bukan gua la(nada garang tp lembut)
Gadis misteri;Hang tawkan,yg dari bangku SD lagi aku da minat kat sorg mamat nie.aku usya die ary2,aku cuba tegur2 walupun sebenarnya dlm hati aku malu.Aku tulis nama dia dlm hati aku,aku tidoq ingat die,mandi jgnla,mmg x penah basah,Tp ape yang aku dapat? dia sikit pun x pandang kat aku,aku saba,aku saba,aku saba,Tu takpe,sbnarnya aku da jahitkan baju pengantin untuk aku dan si dia.
Ady rockstar:tiba2 je die nie dtg,tah dari mne pn x taw.!!! weyh hang da siap da isi praktikum.aku rasa gegaq la kalo kne tanyak nnty.ko tolong aku eyh.
lelaki kacak:alamak bro lu kaco line la bro! lu x tgk ke yg minah nie tgh tgkp cintan gle babi nie.lu tgk la air matak die,berguguran jatuh,cuba bg mse sket die nak cter.
Gadis misteri:Takpa la wey,aku simpan dulu citer nie baik2 dalam hati aku.aku belajar dulu,sat lagi aku citer lagi.
lelaki kacak:alamak lepak dulu!! da sepuluh stgh ke.okay2 nnty blk nie ko cter lagi ye.excited nie ak nak dgr.

Will be continue.................part 11

Anda suka:D,sebarkanlah coiiiii

luahan rasa,nukilan jiwa.mohd faris jam 10.30 WIB

8 comments:

Anonymous said...

Sekarang musim bercinta.. Pakat2 la kita bercinta. Yamg cinta xkesampaian, cinta Allah sedia menanti..

Anonymous said...

panjang sangat la dialog angpa bedua ni..

mohd faris bin mohd aladin said...

halamak! sila komen da tglkan name.aku x taw doe.

usus kecik said...

kabut2.aku baca sampai situ dulu. nanti kabut2 kepala aku.aha

Anonymous said...

Cinta itu indah bila awai. Lama2, tu dia. CInta itu bosan..

Hat komen pertama tu,aku gak la..

-Mamat Xdek Rupa,Hanya Mampu Bicara-

zyda said...

serabut bace citer nie wey

Ikmal Fayadh said...

ini memang betul-betul luahan rasa, nukilan jiwa farish..

auwww

mohd faris bin mohd aladin said...

untuk pengetahuan umum. faris.bkn nama sebenar..