Friday, June 25, 2010

cerita 7 hari

mlm ni masuklah 7 hari aku pulang ke tanah air,da byk cerita ak dgr dari mereka,segala suka duka,gelak ketawa,semuanya sebagai pengubat hatiku yg kesepian di bumi orang selama nie.memamg ramai kwn2 aku sbg penglipur lara,merekalah penghibur,merekalah sahabat,merekalah penolong dikala kesusahan, kerana kita tahu sejak dari kecil jalinan ukhwah persahabatan yang kita jalinkan selama ini mmg da ngam...

masa terus berlalu meninggalkan kita...
hari demi hari byk perubahan dah berlaku,biasela lumrah dunia da byk2 pun membe2 aku dah berpasangan seiring meningkatnya usia ni.Dari ke hujung timur terengganu sampailah ke utara kedah,semuanya korg da tawani hati anak2 gadis melayu di sana.Tak dilupakan juga ada yg sudah berpasang dua in case yg satu merajuk boleh lari ke yg satu lagii.memang itu semua lumrah dunia,proses pembesaran manusia,semua tahu kehidupan ini dahagakan kasih sayang,dan mahu dibelai dan disayangi.

Tapi aku tak peduli semua itu....
masuk hari ini boleh kata hari2 aku makan ns lemak depan rumah aku tu,bukan sebab aku ngidam tp sebab aku nak balas dendam lama x mkn.menu pagi aku mmg x menyihatkan dan mengantokkan sbb tu x salah lah aku bantai tdoe smpi ke ptg.kehidupan nie mmg mengembirakan bila kita tahu cmne nak menggunakannya.mmg tak salah kata2 org tua bgn pagi takde rezeki,bgn ptg mmg confirm da ade makanan terbeli:D



luahan rasa,nukilan jiwa.
cheritta 7 hari.

4 comments:

Khirwan Nadheera. said...

u mmg kuat tido!

Ikmal Fayadh said...

kat rumah setiap malam aku pergi surau. kau pun mesti sama kan?

mohd faris bin mohd aladin said...

tido adalah lumrah dunia.
tdoe lame adalah suatu penghargaan.

mohd faris bin mohd aladin said...

surau dan aku mmg x dapat dipisahkan.