Wednesday, June 30, 2010

kebosanan tu kadang2 punca pembunuhan

mmg waktu2 puncak begini adlh waktu yg agak membosankan.....
apabila kita tiada idea2 yang bernas lagi utk melangsungkan sisa2 hidup nie.dah puas aku membuka dan menutup berulang kali laman sesawang "muka buku" aku itu,hasilnya tetap same dengan tujuan yg same yaitu mahu mebuang mase.aku pasrah dengan perkembangan "muka buku" aku itu,hari2 berlalu dan mendatang masih sama,tiada pun satu sistem psanan ringkas dari bekas mantan pacarku lisa suryani terlekat dlm kotak muka bukuku itu.aku akur dengan takdir dunia ini,mungkin aku tiada jodoh dengannya karena siapalah aku di matanya yg kebiruan air laut itu.mungkin aku dilihat kerdil umpama bakteria e coli di seberang lautan nun jauh disana.

mmg waktu2 puncak begini adalah waktu yg agak membosankan....
apabila kita lihat wanita yg sibuk untuk menegakkan maruah bangsa tercinta,mengajar anak bangsa telah penat lelah lalu terbaring tidur,budak kecil yg seharian menuntut ilmu dunia tanpa mengenal erti putus asa telah penat lalu terbaring tidur,lelaki kacak berkumis tebal yg seharian meneruskan aktiviti menghabiskan wang sakunya telah penat lalu terbaring tidur.mmg aku agak kecewa dengan reaksi mereka tapi apakan daya karena mereka bekerjaya sedangkan aku adalah penanam anggur sahaja.

p/s-maaf title post agak lari,cuma hendak membuat ianya lebih hiperbola sahaja.

No comments: