Wednesday, June 2, 2010

pengalaman mendewasakan kita soho,saba jela.


miswan sohiman/sohi/soho/togo/negger/iwan/sohh

soho2..ko la sahabat aku yg x kan aku lupekan, bukan sbb ape,sbb aku taw kepala aku ngan ko mmg ngam sejak kita di bangku sekolah lagii.peristiwa2 pahit manis tu semua buat kita semakin matang,sebab kita yakin akan pengalaman itu mendewasakan kita.

ade je benda2 jenaka yg melanda diri ko nie soho.dari satu hal ke hal yg lain.ape yg aku tau dlm diri ko nie soho,ko nie anak yg sgt baik.aku sebenarnya mmg respek ngan ko dari dulu lagii soho.ko sanggup bagi duit pt ko kat abg2 ko supaya tgk diorg senang,sedangkan ko mkn biskut nak stand ngan 10 inggit tuk perbelanjaan seminggu,ko sanggup tlg mak bapak ko jual satay yg pengalaman tu aku x pernah lalui,ko sanggup bgn pagi tlg bapak ko gy kebun sawit,cok sawit,buang kulit kelapa,tgn calar2,luka..ko x penah bg alasan or tolak bile membe ajk teman je gy mne2 walaupun ko sebenarnya pedih time tu..(syes ko mmg sahabat terbaik aku soho)

tapi tula soho,pengalaman mendewasakan kita..dulu sblm aku blk sem lepas aku dgr tgn ko patah kne langgar ngan mamat BMW mne taw.tap tap tersadai ko kat tepi highway ampang tu..x hackers la ko ye selama 3 bulan,nak wat cmne,redha jela soho..ble aku blk plak ko cter kat aku moto ko nak kne tarik ngan tyco mne tah..insurans kne sekat,moto nak kne tarikk,berkejar-kejar kita nak setel kan benda tu,maki hamun amoi kedai moto tu,padahal flight aku bape jam lagii je mase tuu,sory la soho aku x sempat terima tawaran ko nak blanje aku makan kedai mamak mse tu sbb hari tu duit pt ko msk,syes ak mmg touchin gle time tu soho,ko sanggup turun dari poli semata2 nak blanje aku,aku mmg terharu,walau x sempat,pengalaman tu da cukup bg aku soho..nak wat cmne soho psal moto tu saba jela,doa byk2..insya-allah satu mase nnty setel la sume mslh tuu..

lagii bpe minggu je ak nak pulang kat tanah air nie..halamak! aku baru dapat berita tadi la ye ko bwk kete kancil biru kakak ko tu kesemak la plak.soho2 cmne la ko drive bole msk semak tu,aku da kate ptg2 takyah la cri girl,ko da market da,petik jari je keliling datang nnty..nak wat cmne soho,benda da jadi saba jela..tapi aku yakin pedih gak nnty ko nak menjawab kat bapak n kakak ko tuu.adoii pekakan telinga jela.nak wat cmne,benda da jadii..

soho2..aku blaja rajen2 nie,insya-allah kalo ade rezeki aku sng nnty aku tlg ko.kita bukak blk bisnes ayam kita yg da terbengkalai tuu.cita2 kita tu mse zaman2 jahanam kita dulu.ko doakan la aku berjaya..salam perantaun..aminnn

3 comments:

Anonymous said...

haha miswan.
macammacam.

mohd faris bin mohd aladin said...

kenalkah sama abg miswan nie? hot gle die.tgk2 da kate da die hawt

Mr.fatheque Colbota said...

long live soho the legends..hehe