Sunday, June 6, 2010

sepatu converse



Agaknya aku rase zaman kejatuhan empayar kasut converseku ini akan berakhir x lama lagi.da lama da kasut nie berbakti dgn aku.kate je gunung mane yg aku x penah redah,sungai mne yg aku x penah selami,jalan raya sekitar tanjong karang sume aku da terokai ngan kasut nie.hanya tuan empunya kasut yg dapat menilai seberapa besarnya erti kasut nie kepada tuannya.

Memang aku tak nafikan,zaman perkembangan aku dulu adalah zaman hip hop.dimana anak2 muda akan poseur memakai kasut besa basket ala2 negger dan menari jongket2 tepi jalan sambil bwk radio ape segala.ah semacam bodo golongan itu.Tapi pada mase tu aku da ade kelainan tersendiri..

Aku lebih tertarik dengan imej grunge yg dikatakan lebih rileks dan tenang.Ada sesetengah golongan yg mengatakan dak2 grunge nie makan sampah la,hidup kotor,tapi wat the problem sbb bila lapa aku mkn nasi,same je mcm org laen.imej aku dulu,yes kasut converse rabak,galas beg sandang hijau askar,kalau ade patches kat bag tu rase cam gila macho la.Tapi disebabkan aku nie aku golongan yang agak pandai dan dijaga rapi oleh kedua ibu bapa kegiatan ke gig dan ikut org pegy jamming adalah amat jarang sesangat.hanya abg2 aku yg lebih keterlaluan sebagai kaki gig dan pemain guitarist terhandal.Tapi most sure abes je periksa SPM aku,selalu overnight,n lepak kedai mamak bersama budak2 jahanam menjadi rutin harianku.Those were the days.

Kasut converse yg aku pakai skrg nie sebenarnya bukan kasut aku yg sebenarnya dan iya adalah hak milik sempurna abg aku sebenarnya.aku je yg saje mencurik sbb aku rase gile macho bile memperagakannya.
Al kisah nak dijadikan cerita sebenarnya kasut converse aku yg sebenarnya da lama meninggalkan dunia.kasut tu aku beli time kat bundle di kelantan dengan harga sepuluh ringgit saje.ape yg rare nye ngan kasut tu adalah dkat tounge die ade sign KURT COBAIN,so aku rase kasut tu adalah peninggalan arwah kurt kat aku.aku mmg gile gembira time tu,hari2 aku bwk pegy sekolah sbb aku nie dulu pengawas kat skola n plus bole pki kasut hitam..so agak lebih safety la.cikgu x kacau,bdak2 jahanam x kacau,awek2 je kacau ngeeeee..

Nak dijadikan cerita,aku rase da tiba mase aku menukar imej kasut aku kepada yg lebih matang dan bertenaga.yelah sedangkan Band BUTTERFINGERS pun bila da tua pun diorg mula tuka men lagu slow2,so aku rase da mula aku pki siper jepun je pegy lecture.amacam ade berani x?

No comments: